Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Aktuality
Video
Reference
ROI took an already productive team and made it even better! The collaboration was a lot of fun!
Brendan McCarthy, Head of Assembly, BMW HamsHall

Štíhlý vývoj

Metoda štíhlého vývoje
 
Pokud se na výrobě produktu podílí stále více firem v síťovém propojení, zvyšují se i režijní náklady.
 
Nedostatečné stanovení požadavků na produkt, až nadměrná pozornost vývojových inženýrů nebo nadbytečná práce, která vyplývá z nedostatečné komunikace mezi zaměstnanci - to jsou příklady klasického plýtvání ve firmách. Zkušenosti společnosti ROI dokazují, že podíl klíčových činností ve vývoji činí jen 30 až 50 %.
 
Toyota jako vzor pro evropské podniky?
 
Úspěch automobilky Toyota je založen, krom jiného, na způsobu vývoje produktů (TPES-Toyota Product Development System), který se důsledně orientuje na potřeby zákazníka. Ale TPES nelze jednoduše kopírovat, protože evropské společnosti a jejich produkty jsou odlišné.
 
Silnými stránkami jsou: vysoká míra inovací a neustálá snaha dokonale zrealizovat přání zákazníka. Takovýto přístup vytváří vysoce inovativní, ale i velmi širokou a relativně drahou produktovou řadu.
Přístup ROI a metoda štíhlého vývoje
 
Správnou cestou, jak dospět ke štíhlému vývoji produktů, je využít osvědčené postupy a skloubit je s požadavky evropských podniků a s inovacemi. Základními požadavky na štíhlý vývoj jsou: jasná vývojová strategie, přesná struktura produktů a dokonale vyladěné projektové portfolio.
 
Až na tyto pevné základy je možné zavést štíhlé procesy a štíhlou organizaci s přesně zacílenými metodami a nástroji. V centru přístupu ROI stojí, stejně jako v TPES, zkušení, kvalifikovaní a motivovaní zaměstnanci.
 
ROI má rozsáhlé zkušenosti v zavádění štíhlého vývoje v různých oblastech.