Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Aktuality
Video
Reference
Good experience with ROI in the past convinced me to bring the team back on board this time. It has been possible to sensitise Chinese colleagues for an entirely new appreciation of quality.
Franz Gollmann, Director of Central Quality at Brilliance Automotive

Štíhlý vývoj

Metoda štíhlého vývoje
 
Pokud se na výrobě produktu podílí stále více firem v síťovém propojení, zvyšují se i režijní náklady.
 
Nedostatečné stanovení požadavků na produkt, až nadměrná pozornost vývojových inženýrů nebo nadbytečná práce, která vyplývá z nedostatečné komunikace mezi zaměstnanci - to jsou příklady klasického plýtvání ve firmách. Zkušenosti společnosti ROI dokazují, že podíl klíčových činností ve vývoji činí jen 30 až 50 %.
 
Toyota jako vzor pro evropské podniky?
 
Úspěch automobilky Toyota je založen, krom jiného, na způsobu vývoje produktů (TPES-Toyota Product Development System), který se důsledně orientuje na potřeby zákazníka. Ale TPES nelze jednoduše kopírovat, protože evropské společnosti a jejich produkty jsou odlišné.
 
Silnými stránkami jsou: vysoká míra inovací a neustálá snaha dokonale zrealizovat přání zákazníka. Takovýto přístup vytváří vysoce inovativní, ale i velmi širokou a relativně drahou produktovou řadu.
Přístup ROI a metoda štíhlého vývoje
 
Správnou cestou, jak dospět ke štíhlému vývoji produktů, je využít osvědčené postupy a skloubit je s požadavky evropských podniků a s inovacemi. Základními požadavky na štíhlý vývoj jsou: jasná vývojová strategie, přesná struktura produktů a dokonale vyladěné projektové portfolio.
 
Až na tyto pevné základy je možné zavést štíhlé procesy a štíhlou organizaci s přesně zacílenými metodami a nástroji. V centru přístupu ROI stojí, stejně jako v TPES, zkušení, kvalifikovaní a motivovaní zaměstnanci.
 
ROI má rozsáhlé zkušenosti v zavádění štíhlého vývoje v různých oblastech.